Privatekonomi

Nu har jag lämnat in en lapp till våran helt totalt störda rektor Ralph, om att jag skulle mer än gärna byta från retorik till privatekonomi på det induviduella valet. Förhoppningsvis är han på bra humör när han upptäcker min lapp så att han godkänner min önskan = att jag får min vilja igenom. Pallar liksom inte sitta och lyssna på andras tal om deras mormor eller vad det nu blir. Och jag pallar verkligen inte stå framför säkert 30 personer som jag kanske aldrig ens har sett förut och hålla tal eller prata om någonting som dem tycker är totalt ointressant..
 
Däremot tycker jag att privatekonomi är otroligt mycket mer intressant, eftersom det rör mig själv lite mer. För grejen är ju den att om jag läser privatekonomi kommer jag ju lära mig att hanskas med mina egna pengar, alltså hur man sparar på bästa sett och hur man bäst väljer vilka saker man ska lägga pengarna på. Inte för att jag är så extremt dålig på det redan nu, men om jag vill nå mitt mål, som är att vara ekonomiskt oberoende behöver jag nog lite hjälp på vägen. Och då kan man ju lika gärna ta den hjälpen när den kan dyka upp på skolschemat, så att man inte behöver lägga någon fritid på det. Fast i och för sig, jag brukar ju se på Lyxfällan på trean ibland, på min fritid och då får jag mig allt några tankeställare. Liksom jag vill verkligen inte hamna i sådana pinsamma situationer som dem människorna, men egentligen, vem vill det från början? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0