ett sanningens ord

Varför är människor så himla rädda för att ha fel, göra fel och säga fel utan att kunna erkänna det? Att fela är ju för sjutton mänskligt. Själv vet jag att jag har oerhört svårt för att erkänna att jag har gjort fel och vet även att det gäller samma för andra. Att just inte kunna erkänna tror jag är en väldigt stor orsak till att många bråkar. Man vill ju verkligen inte ha fel. Dessutom tänker man verkligen inte vika ner sig om man till slut kommer på att man visst gjorde fel.

Tänk så många inödiga diskussioner som skulle kunna undvikas om alla bara lärde seg att erkänna när man har fel. Allting skulle bli så himla lättare då. Egentligen är det faktiskt inte så svårt. Men visst man kommer kanske skämmas lite grand, dock kan jag lova att efter fem minuter kommer det kännas bättre än att ha en ovän.

So let's face it. Alla har fel och gör fel i bland. Och det är dags att vi börjar erkänna felen det gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0