grilltraditionen

Varje år går alla på mammas sida av släkten ut någonstans i naturen och grillar korv och fläsk. I år gjorde vi det också, fast den här gången vid lekplatsen i örekilsparken för att de små barnen skulle kunna leka fritt utan att man måste hålla koll på dem hela tiden. Mysigt som vanligt, men den här gången var det något alldeles extra som "hände". Plötsligt sa min moster Tulle sa "Det var en sak som vände igår", varpå hon berättade att Mange hade gått ner på knä och friat och dem ska gifta sig til sommaren. Så jäkla gulligt, jag tror nästan att jag blev gladst och lyckligast av alla. Nästan så jag bröjade grina. Det kommer bli mitt första bröllop som jag kommer i håg. (Jag var 2 månader på mitt förra.)

Alltså blev traditionen lite mer speciell i år, än va den brukar vara. Lite bilder:

                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0