Smått och gott

Börjar känna mig lite bättre efter upptäckten om bloggen, ska försöka att reparera den eller kanske till och med göra det bättre. Vem vet.

Sedan får jag ju avsluta det här med förebilderna. För det första måste jag klargöra att det INTE är Yvonne Andersson spanska läraren som är min förebild. Utan det är min gamla So och svenska lärare Yvonne Andersson som jag ser upp till eftersom hon är den typen av lärare jag vill vara när jag blir stor. Alltså snäll, generös, lyssna och tnäka på alla, vara alla till lags, etc, ni fattar.

Att ha sin mamma som förebild tror jag många har, men jag sättet jag ser upp till henne är nog lite annorlunda. För jag ser henne som en oerhört stark kvinna som verkligen är en kämpe. Kan liksom inte beskriva med ord hur mycket hon har kämpat i flera år bara för mig och mina syskons skull, samtidigt som hon har tagit sig själv i andra hand. Fattar det fan inte. Jag är oerhört stolt över att vara just hennes barn för jag vill bli en kämpe precis som hon.

Anledningen till att jag ser karaktärerna Peyton och Haley som "förebilder" är för att jag verkligen kan känna igen mig själv i dem. Svårt förklara hur och varför men så är det. Dessutom värmer det faktiskt lite varmt om hjärtat att Annie säger att jag är lik Haley till utseendet. Tror nog att Annie är rätt ensam om det men jag är hel nöjd! Hon är ju faktiskt grymt snygg och söt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0