Annies Birthday!

Yes, box! Idag är det Annies fördelsedag och då tänkte jag vara lite snäll så jag bakade en kladdkaka till henne. Dessutom garnerade jag den så fint med florsocker och grön glasyr. Skitfränt blev det. Dessutom var den fettsnål (inte för att Annie behöver bli smalare men). Sedan när jag skulle gå upp och lämna kakan hade jag helt plötsligt hamnat mitt i hennes släktkalas. Men det var käkt och smörgåstårtan lade sig perfekt i kistan.

Vet dock inte om kladdkakan blev god. Jag gillar ju inte choklad så det blev inget smakprov för mig inte. Men enligt dem andra så blev den lyckad som tur var.



Recept:
30 gr margarin
2 dl socker
1 ägg
1 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakplulver
1 tsk vaniljsocker
0,75 dl kakao
2 dl mjölk.

Rör margarin och socker poröst. rör ner ägget. Blanda de torra
indigrienserna väl i en åtskild bunke. rör sedan ner hälften av
mjölblandningen och mjölken i äggsmeten. Tillsätt resten och

rör om till en jämn smet. Häll smeten i formen och grädda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0