25/4 - 16/8

Vad har jag då gjort?

Det roligaste jag kom på nu när jag bröjade skriva är att under den här tiden innan sommarlovet började så var jag typ bara i skolan. Eller snarare sagt försökte hålla ut de sista månaderna innan jag slutade andra året i gymnasiet. Har nog aldrig längtat så mycket efter ett lov som jag gjorde då. Helt sjukt men jag var helt slutkörd. Jag kommer inte ens i håg vad jag gjorde i mellan det att jag var i skolan, förutom att jag spelade några matcher och att vara på trafikskolan för att sträva med körkortet.

Men sen började lovet med buller och bång. Först hade jag två veckors sommarlov innan jag skulle börja mitt jobb på Tanums vårdcentral. Under de veckorna han jag vara ledare för fotbollsskolan, ladda upp inför jobb och tillbringa en fredagskväll med lagfest och Björn Rosenström. Den kvällen är lätt en av de bästa på hela sommaren.

  

Måndagen efter började mitt arbets som skulle sträcka sig 4 veckor framåt. Första veckan var hemskt, för då arbetade jag ensam. Jag tänkte typ att dom 4 veckorna skulle bli de värsta i mitt liv. Men icke. Emma började och tillsammans fick vi många goda skratt. Detta jobbet blev det softaste i mitt liv. Arbetsuppgifterna var väldigt få och man behövde inte utföra dem särskilt snabbt. Därav fick vi väldigt mycket tid över till sudoku. Fick även träffa världens härligaste "tant" Berit. Så summan av kardemumman var att det faktiskt var värt att pendla till Tanum för att jobba 8-4 varje vardag i 4 veckor.

Helgerna imellan arbetsveckorna hade jag fullt upp. Jag gjorde något varenda dag för jag varju tvungen att utnyttja helgerna när jag väl var ledig. Det roligaste var ändå mosters möhippa, då vi hade champangefrukost, red på islandshästar, presentöppning, spa, bad och fest.

 

Den 28 juli fick jag äntligen mitt körkort efter att ha klarat både teori och uppkörningen på första försöket. Mycket nöjd må jag säga. Och allt detta efter endast ha kört 16 körlektioner, trots att jag inte kunde ett skit innan. Tycker faktiskt att det var riktigt bra gjort av mig. Fast det hade nog aldrig gått utan världens bästa körlärare, Annica, som jag faktiskt saknar.
I alla fall, så kör jag runt som en "galning" nu, i mormors lilla röda.

Har även hunnit med att vara i Skåne med Annie och massa annat. Just nu känns det inte som om jag har gjort någonting under den här tiden. Men det jag har skrivit är det som jag kommer i håg bäst och det är värt att förgyllas, för jag har allt hunnit med mycket, mycket också i "mellandagarna".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0