HUMAN BEEING

Okej, nu ger jag mig in i avskaffa-visningar-av-fosters-kön-då-föräldrar-gör-abort-om-det-är-fel-kön debatten.

Jag tycker så här:

På något sätt så tycker jag att de föräldrar som vill veta barnets kön borde få göra det. Men ändå förstår jag inte vitsen med det? Är liksom inte den överraskningen en del av grejen att få barn?
Men nu när människor börjar utnyttja det här och tar bort barnet om det blir fel kön tycker även jag att man inte ska få veta vad könet blir. Liksom varje förälder måste väl älska sitt barn oberoende av könet? Det är ju inte egentligen det som gör själva barnet. Om man tycker det är man baske mig sjuk i huvudet. Fast om det har med religion att göra är en annan femma, men den diskussionen orkar jag inte blanda mig in i.

Däremot så anser jag att det är helt okje och göra ett fostervattenstest och se om barnet ahr någon skada eller liknande. Och om barnet sedan har det tycker jag nog att det är okej att ta bort det, då jag faktiskt tror att alla mår bättre om barnet är helt friskt - både psykiskt och fysiskt.
I och för sig kan jag inte komma och säga att det inte kommer fungera - den skadade kanske får et jättelyckligt liv. Men om man ser procentuellt skulle nog alla skadade och dess berörda hellre ha ett friskt liv.

Det är i alla fall min åsikt.
Vad tycker ni?
(Ni måste inte tycka något, men det skulle vara kul om ni lämnade något avtryck.)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0