WHAT ABOUT SUNDAYS?

Klockan är bara halv 6 och jag känner mig redan redo för sängen. Kanske beror det på att det har varit mörkare ut idag än vad det brukar göra. Men vad jag kan minnas så brukar det vara så här på söndagar. Man vaknar liksom aldrig upp helt. Möjligtvis hade det varit lika bra att ligga kvar i den varma och mjuka sängen hela dagen. Man gör ju ändå inget större.

Just därför tycker jag om söndagar, till skilnad från vissa andra. Man behöver liksom inte göra någonting och man behöver inte få dåligt samvete för det. I ställer kan man, i lugn och ro, ladda upp för veckan som kommer med nya och friska tag. Det är faktiskt något man behöver. Så börja älska söndagar, eller varför inte varje dag. Man får ju vara glad för det man får.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0